E-kerékpárok, a flotta méretének megduplázása és külvárosi lefedettség – íme, a Bubi 3.0
Az elmúlt évek egyik legnagyobb sikertörténete a Mol Bubi 2.0 volt, azonban a tervek szerint az új rendszer 2026-ra még szélesebb felhasználói kör számára válik majd elérhetővé. A Bubi bővítési tervek nemcsak a földrajzi és kerékpárszám növelését tartalmazzák, hanem új típusú kerékpárok bevezetését is.
A közösségi kerékpár rendszer népszerűségét legjobban az mutatja, hogy tavaly a kerékpárokat összesen 7 millió kilométeren keresztül használták, és a felhasználók és állomások száma továbbra is növekszik. Az első verzióhoz képest sokkal egyszerűbb bérlési rendszer, modernebb kerékpárok és több mint 200 állomás mind hozzájárultak a rendszer széles körű használatához.
A Bubi 3.0-val egy olyan új közösségi kerékpár rendszer érkezik, amely Budapest minden második lakosa számára elérhető lesz, és amely modern, elektromos rásegítésű kerékpárokat és jelentős külvárosi lefedettséget tervez. Ezt a bejelentést a BudaPart kerületben található Kopaszi-gátnál létesített új gyűjtőállomás avatásával egybekötve tette meg Karácsony Gergely főpolgármester és Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója.
A BKK hónapokkal ezelőtt megkezdte a Bubi 3.0 létrehozásához szükséges előkészítő munkálatokat. A vállalat hamarosan piaci konzultációt kezdeményez, hogy a nemzetközi legjobb gyakorlatok tanulmányozása után kiválassza a város igényeinek legjobban megfelelő szolgáltatást, felkészülve az ősszel induló közbeszerzési folyamatra. A cél egy olyan közbeszerzés kiírása, amely lehetővé teszi a rendszer rugalmas bővíthetőségét a jövőben.
Kép forrása: Mol Bubi Facebook Oldal