Budapest lett Európa titkos divatfővárosa: ezt a turisták sem látták előre

Egy forradalmi szeptember: Budapest Central European Fashion Week 2025
A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) idei, 16. alkalommal megrendezett eseménye 2025. szeptember 1-7. között nemcsak egy divathét volt, hanem egy erőteljes kijelentés: Budapest divatfőváros lett. A rendezvény több mint 100 tervezőt látott vendégül hét különböző országból, 7 000 látogatót fogadott, és 15 ország nemzetközi sajtóképviselői számoltak be róla. Budapest nem más divatfővárosokat utánoz, hanem egy teljesen sajátos környezetet épít, ahol Közép-Európa kreativitása nemzetközi ambícióval párosul.
Termálfürdő + dizájnpiactér = Secret Market szenzáció
A szeptember 13-án elindult Secret Market a Széchenyi Gyógyfürdő Márványtermében teljesen átértelmezi a divatvásárt. Ahol máshol kabinok és gőz ömlik, ott most sterling ezüst ékszerek (BDPSTCharms) és olasz bőrből készült táskák (VALBONA Leather) sorakoznak. A termálfürdő vásár nem egyedi már csak szó szerint, hanem marketing- és turisztikai szempontból is zsenialitás: olyan emlék marad a turistákban, amit semmilyen pláza nem tud nyújtani.
Sneakerness Budapest: az utcai divat új szentélye
November 8-9. között a Sneakerness Budapest nem csupán cipőkiállítás volt, hanem egy kulturális forradalom. A klasszikus budapesti épületek adta háttérben 6 000 négyzetméteren ritka sneaker-gyűjtemények, utcai divat, és pop-up események kaptak helyet. Az amerikai tervező és gyűjtő, Sean Wotherspoon jelenléte globális hitelességet adott. Ez az esemény nemcsak a magyar, hanem a Közép-európai streetwear kultúra feléledésének is mérföldköve lett.
Holisztikus divat: Budapest Hair Show 2025
Szeptember 27-én az Eiffel Műhelyház adott otthont a Budapest Hair Show 2025 rendezvénynek, ahol nemzetközi fodrászok mutatták be legújabb irányzataikat. Czafik Tamás magyar nagykövet és Lorenzo Marchelle olasz művész együttműködése szimbolizálja, hogy a szépség és a divat nem különválasztható. A város nemcsak bemutatja a divatot, hanem komplett életérzést ad: a stílus itt fej-tetőtől a lábujjakig értelmezett.
Turistaként a jövő divatjában: mit ér meg megnézni?
Aki ma Budapestre jön, az nemcsak műemlékeket és gulyást kap. A divatturizmus itt valódi élményt jelent: vásárlás egy termálfürdőben, feltörekvő tervezők show-jai, limitált sneaker dropok. Budapest azon kevés városok egyike, ahol még előtted fedezheted fel a jövő divatját. A BCEFW alatt bemutatkozó egyetemi hallgatók, a Sneakerness fiatal márkái, és a Secret Market egyedi dizájnerei egyaránt jövőbeli sztárok lehetnek.
A nemzetközi figyelem felébredt: Dora Fung Budapestre figyel
Nem lehet elmenni amellett, hogy a globális divatsajtó is kezdi komolyan venni Budapestet. Dora Fung, a 10Magazine USA főszerkesztője bekerült a BCEFW tanácsadó testületébe. Ez nemcsak PR-győzelem, hanem híd a nemzetközi figyelem és a helyi tehetségek között. Egyre több tartalom érkezik angolul, egyre több márka jelenik meg Budapesten, és a turisták is egyre jobban eligazodnak az események között.
Budapest divatnaptára: élénkség év végéig
A divatszezon itt nem ér véget szeptemberben. November 8-9: Sneakerness, december 6 és 13: karácsonyi Secret Marketek. És mindeközben pop-up showroomok, BCEFW alumni tervezők mini kollekciói, új helyszínek. Budapest a „folyamatos felfedezés” élményét adja: nincs egyetlen „divatutca”, hanem minden sarkon egy meglepetés vár.
Budapest megtalálta saját stílusát
Miközben Párizs és Milánó a múltat mutatja, Budapest a jövő divatjának terepe. Itt nem másolnak, hanem újraalkotnak. Egy város, amely termálfürdőbe épít divatvásárt, sneaker fesztivált tart barokk épületekben, és a helyi tervezőket világszinten kezdi el pozicionálni. Ez nem más, mint az identitás ereje a divatban.
Mögöttes gazdasági erő és jövőkép
Budapest divatsikere nem csupán esztétikai kérdés, hanem komoly gazdasági tényező is. Magyarországon 7 420 divattal foglalkozó cég működik, melyek árbevételének 80%-a exportból származik. Ez azt jelenti, hogy a helyi vásárlás, a feltörekvő tervezők támogatása és a divateseményeken való részvétel közvetlenül hozzájárul a magyar gazdasághoz. Ráadásul a nemzetközi jelenlét fokozódása – köszönhetően például Fung részvételének – még szélesebbre tárja a kapukat a világszintű siker előtt. Budapest nemcsak divatfővárosként, hanem divatipari központként is pozicionálja magát.
Kapcsolódó hírek
