Díjesővel koronázta meg magát: világhírű lett Budapest ikonikus szállodája

Az Aria Hotel Budapest ismét bizonyított: a világ egyik legismertebb utazási szaklapja és annak olvasói helyezte újra a csúcsra. Ezúttal a Condé Nast Traveler / Condé Nast Traveller Readers’ Choice Awards díjsorozat keretében érdemelt ki két rangos elismerést, melléje Budapest is büszkén szerepel a nemzetközi utazók térképén.
A díjeső, ami felhívta magára a figyelmet
Az Aria Hotel Budapest – Library Hotel Collection nem először kerül be rangos nemzetközi listákba, de 2025-ben új csúcsot ért el: mind az amerikai Condé Nast Traveler, mind pedig a brit Condé Nast Traveller olvasói listáikban 6. helyre rangsorolták a hotelt a közép-európai régió legjobb szállodái között.
Az amerikai olvasók több mint 757 000 értékelést, míg az angliai közönség több mint 182 500 véleményt adott le – ezek alapján az Aria Hotel két, független rangsorban is a legjobbak közé került.
A Readers’ Choice Awards a turizmusban az egyik legrégebbi és legtekintélyesebb olvasói elismerés. Az olvasók saját tapasztalataik alapján pontozzák a szállodákat, és azok rangsorát állítják fel – így a díj igazán hiteles és rangos visszaigazolás.
Mi teszi az Ariát különlegessé?
Kivételes hely és zenei gondolat
Az Aria Hotel közvetlenül a Bazilika mellett, Budapest vérkeringésének középpontjában áll – ideális elhelyezkedése már önmagában vonzó. De ami igazán megkülönbözteti: a zenei témájú dizájn és vendégélmény. Minden részlet – a lobby zongoramotívumai, a szobák stíluskoncepciói, a tetőterasz panorámája – mind azt a célt szolgálja, hogy a látogató több legyen, mint vendég: befogadója egy kulturális utazásnak.
A szálloda menedzsmentje is így fogalmaz: „nálunk a luxus nem a csillogásban, hanem a vendégeinkre fordított figyelemben rejlik.” E gondolat jegyében dolgoznak arra, hogy az emberek ne pusztán egyszeri vendégek, hanem visszatérők legyenek.
A versenytársak sem maradtak el a színpadról
Az Aria sikere önmagában is impozáns, de nem egyedüli esemény Budapesten. A 2025-ös szavazáson a város más híres szállodái is dobogón végeztek:
- A W Budapest a régió legjobb öt szállodája közé került az USA listáján
- A Four Seasons Hotel Gresham Palace is bekerült a top tízbe
- Az Egyesült Királyság olvasói szerint a Párisi Udvar Hotel a 11., a Gresham Palace pedig a 15. helyet kapta a „Európa Egyéb” régióban
Ez jól mutatja: Budapest globális szállodai versenyben is meghatározó szereplővé vált.
Mit üzen ez nekünk?
- Nemzetközi elismertség
Az Aria ismét bizonyította, hogy egy budapesti szálloda nemzetközi közönség szemében is helyt állhat – nem csak luxus, hanem élmény és meghatározó szolgáltatás révén. - Minőség és identitás összhangja
Az, hogy egy ilyen díjazás mögött nem pusztán fényűző dekor és drága felszerelés áll, hanem átgondolt vendégélmény, zenei tematika és személyes figyelem, különösen értékessé teszi az Aria helyét a piacon. - Budapest versenyképessége turisztikai célpontként
A város rangja is nő, ha olyan szállodák érik el nemzetközi sikereiket, amelyek a globális utazók döntéseiben is szerepet kapnak.
