Budapest-Bécs vonattal: 2 óra menetidő
Új együttműködési megállapodást kötött a MÁV és a MÁV-START az Osztrák Szövetségi Vasúttal (ÖBB) a közlekedési kapcsolatok javítása érdekében. A szerződést a berlini InnoTrans 2024 Nemzetközi Közlekedési Kiállításon írták alá, és a cél a Budapest–Bécs közötti menetidő két órára való csökkentése – közölte a MÁV az MTI-vel.
A tervek szerint a kétórás menetidőt úgy érnék el, hogy a menetrendet és a nemzetközi vonatok megállási rendjét ennek megfelelően alakítják át. Bár a teljes menetidő-csökkentés csak a Hegyeshalom és Bécs közötti vonal 2028-ra tervezett felújítása után válik lehetségessé, addig is fokozatosan vezetnének be változtatásokat. Ezeknek köszönhetően egyre több vonat közlekedhet rövidebb menetidővel, Hegyeshalom és Tatabánya megállása nélkül.
Jelenleg napi két pár Railjet vonat közlekedik a magyar–osztrák határon Hegyeshalom megálló kihagyásával, a MÁV-START mozdonyvezetőivel egy pilot program keretében. A felek célja, hogy ezt a kezdeményezést tovább bővítsék, biztosítva a szükséges mozdonyvezetőket és vonatkísérő személyzetet.
Az ÖBB célja, hogy az új menetrendi modellben gyorsabb útvonalakon és korszerűbb járművekkel közlekedjenek a Budapestről induló, Bécsen túlra is tartó Railjet vonatok. A két vasúttársaság elkötelezett az utasok elégedettségének növelése mellett is, ezért egy olyan minőségbiztosítási rendszert dolgoznak ki, amely üzemzavarok esetén is gyors és hatékony információcserét biztosít a vállalatok között.