Június 1-jétől hosszabb üzemidővel közlekednek a budapesti metrók

Megújuló éjszakai közlekedés
A budapesti metrók üzemideje 2025. június 1-jétől meghosszabbodik. A BKK által kezdeményezett módosítás célja az éjszakai közlekedési hálózat optimalizálása, amely révén a belvárosból később is haza lehet jutni a külső kerületekbe. Az M2-es, M3-as és M4-es metróvonalakon hétköznap éjfélig, hétvégén pedig hajnali 1 óráig közlekednek az utolsó szerelvények. A vonatok tízpercenként indulnak, így a várakozási idő is jelentősen csökken.
Metrómenetrend változások – részletes üzemidők
Hétköznapokon és vasárnap éjszakától csütörtök éjszakáig:
- M2-es metró: Utolsó indulás a Deák térről mindkét irányba 0:00-kor.
- M3-as metró: Utolsó szerelvény Újpest-központ felé 0:03-kor, Kőbánya-Kispest felé 23:56-kor.
- M4-es metró: A Kálvin térről Kelenföld felé az utolsó vonat 0:04-kor indul.
Péntek és szombat éjszaka:
- M2-es metró: Az utolsó járat 1:00-kor indul mindkét irányba.
- M3-as metró: Újpest-központ felé 1:03-kor, Kőbánya-Kispest felé 00:56-kor indul az utolsó szerelvény.
- M4-es metró: A Kálvin térről Kelenföld felé 1:04-kor indul az utolsó vonat.
Új éjszakai hálózat – a metróhoz igazítva
A hosszabbított metróüzemhez igazodva a felszíni járatok menetrendje is változik. Több mint 40 nappali busz- és villamosjárat indulási időpontjait hangolták össze az utolsó metrók indulásaival.
Érintett járatok közé tartoznak:
- Villamosok: 2, 3, 6, 14, 24, 41, 47, 56A, 61.
- Trolibuszok: 80.
- Buszok: 5, 7, 8E, 11, 16, 20E, 30, 31, 44, 57, 66, 85, 95, 97E, 105, 112, 123A, 136, 151, 168E, 196A, 200E, 220, 276E.
A módosított menetrendek célja, hogy az éjszakai órákban is biztosítsák az összeköttetést a külső kerületekkel, minimalizálva a várakozási időt.
Folyamatos egyeztetés az utasokkal és civil szervezetekkel
A BKK 2024 decemberében indította el a metróüzem meghosszabbítását célzó egyeztetéseket. A tervek kidolgozása során a civil szervezetek véleményét is kikérték, így az utasok javaslatai is beépültek a módosításokba. A következő lépés az éjszakai hálózat teljes átalakítása lesz, amelyet a Mobilitási Témacsoport keretében tovább finomítanak, figyelembe véve az eddigi tapasztalatokat és az utasforgalmi adatokat.
